Miroslav Princ

Prodejte více. Žijte lépe.

  • Kategorie



  • Autor blogu

    Miroslav Princ

    „Telefonujte s chutí. Žijte v pohodě.”

    Společnost: Miroslav Princ

    Pracovní pozice: autor, lektor, konzultant

    Specializace:

    Region: Praha a Středočeský kraj

    Autor knihy-bestselleru Jak uspět při obchodním telefonování (2013), které se prodalo víc než 10 000 kusů. Autor mobilní aplikace Call Smartly na měření úspěšnosti telefonátů jednotlivců a obchodních týmů. Autor knihy Prodávejte tam, kde kupují (2018) o vyhledávání nových klientů v nové době.

    Z FINfestu: Telefonát vs. sociální sítě, email a osobní setkávání

    Už tradičně – níže najdete prezentaci z mého vystoupení na posledním FINfestu.

    Přestože s určitou mírou nadsázky říkám, že ať potenciálního klienta oslovíte kdekoli (jakkoli) – osobně, na sociálních sítích nebo emailem – stejně dřív nebo později skončíte u telefonátu, tak stále doporučuji využívat všechny možnosti.

    Využívejte všechny způsoby dohromady

    Snažit se vybírat „ten nejlepší“ způsob je marné. Rozumnější je kombinovat všechny způsoby a ještě efektivnější je používat je podle toho, na kterém úseku cesty se klient nachází. Na lidi působí spousta zdrojů a příležitostí. Někdo preferuje ten a jiný zase onen.

    Začínáte osobně? Vyměnili jste si vizitky? Pak jděte a spojte se na sociálních sítích. Podívejte se na profil a případně na webové stránky. Následně pošlete zprávu (emailem nebo na sociální sítí). Zprávou buď poděkujte nebo zmiňte, že jste si něčeho všimli. Zakončete otázkou a čekejte, jestli člověk odpoví. Když ano, tak jste ho zapojili a můžete pokračovat. Ideálně telefonátem. Nespěchejte se schůzkou.

    Podobně na sociálních sítích. Spojili jste se? Podívejte se, co dělají. Cestují? Sportují? Pošlete jim zprávu s otázkou na ně. Vyčkejte na odpověď a pak si řekněte o telefon. Zavolejte jim, popovídejte si. Když budete mít spojení, navrhněte osobní setkání.

    Jakousi kombinací sociálních sítí a emailu je Facebook Messenger a na něm série připravených zpráv, kterým se říká “chat bot”. Klepněte na obrázek a zažijte ho – můj chat bot vám doručí PIZZU, tedy tu mojí – strukturu telefonátu 🙂

    Začali jste telefonátem? Ať už po doporučení, klientovi z kmene anebo na studeno, buďte připravení a ochotní pokračovat. Chtějí něco poslat mailem? Pošlete jim to. Dopište tam, že se s nimi spojíte na sociálních sítích. Když se spojí, pokračujte v konverzaci tam. Po výměně navrhněte znovu telefonát. Nenavrhujte schůzku elektronicky.

    A tady už jsou slíbené slidy… případně podrobnější článek.

    Telefonat vs email, socialni site a osobni setkavani from Miroslav Princ

    Komentovat příspěvek

    Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní.