Miroslav Princ

Prodejte více. Žijte lépe.

  • Kategorie

  • 10 příkladů co posílat databázi klientů

    Když na seminářích zdůrazňuju význam udržování kontaktu jak s klienty, tak i kontakty, kterým mají poradci zavolat třeba za dva, tři nebo šest měsíců, dostávám stále stejnou otázku:

    “Říkáte, že máme do databáze něco posílat – ale co to má být? A kde to máme najít?”

    Předně, nemělo by se jednat o další “speciální” nabídku nebo kalkulaci nebo důkaz toho, jak je právě to vaše portfolio skvělé. Cílem pravidelného udržování se v povědomí by mělo být ukázat:

    1. že na daného člověka vůbec myslíte a
    2. že na něho nemyslíte jen ve chvíli, kdy mu chcete něco prodat.

    To znamená, že tématicky by se mělo jednat o obecnější informace související s tou oblastí financí, kterou prezentujete – pojištění, hypotéky, investice nebo všechno najednou.

    Aby to bylo zřejmější, dal jsem dohromady několik příkladů, které by se daly použít. Abyste své klienty a potenciální klienty nezahltili několika články každý den, doporučuji poslat takový “newsletter” jednou za měsíc a shrnout v něm ty články a události, které jste za měsíc nashromáždili.

    1) Newsletter a články vydané vaší mateřskou společností

    Nejlepší je začít “doma”. Jestliže vaše mateřská společnost buďto publikuje vlastní nebo vybírá články z tisku, ušetřete si práci a posílejte to, co pro vás připravil někdo jiný. Jak už jsem psal výše, pozor na to, aby to opravdu nebyla jen sebepropagace vlastních produktů.

    2) Články o pojištění

    Jestliže se pohybujete v oblasti pojištění, tak asi máte své zdroje, kam chodíte pro informace. Z toho množství, které je k dispozici se dají vyjmenovat:

    Článek: Živly a neaktuální pojistky. Dvojité nebezpečí pro majitele nemovitostí
    Zdroj: Portál OPojištění.cz

    Článek: Polovina řidičů neví, že má v povinném ručení i asistenční služby
    Zdroj: Ekonomický server ČTK Finanční noviny.cz, sekce Pojištění

    Výhodou obou portálů je, že se můžete zaregistrovat k odběru jejich aktuálních článků a dostanete je pravidelně do své schránky, aniž byste museli články vyhledávat ve vyhledávačích. Oba servery také čerpají z tiskových zpráv těch, kdo informace shromáždili (Česká asociace pojišťoven, Česká kancelář pojistitelů nebo jednotlivé pojišťovny), takže nemusíte sledovat každého zvlášť.

    3) Články o hypotékách

    Specialisté na hypotéky budou mít také své vlastní zdroje. Kdo je ještě nemá, články z této oblasti můžete najít tady:

    Článek: Hypotéky se dál zlevňovat nebudou, tvrdí analytici. Česká spořitelna už zvyšuje úroky
    Zdroj: server Hospodářských novin iHNed.cz

    Článek: MF chce uzákonit dřívější splacení hypoték, banky už to nabízejí
    Zdroj: Ekonomický server ČTK Finanční noviny.cz, sekce Hypotéky

    Chcete-li s vaší databází komunikovat o hypotékách, můžete čas od času vybrat i další související články, například o makroekonomické situaci a úrokových sazbách, realitním trhu, koupi nebo prodeji nemovitostí a podobně.

    4) Články o spoření a investicích

    Článků na téma spoření a investic je dost a dost, snad i nejvíc ze všech oblastí. Najděte si dva tři zdroje a zaregistrujte se k odběru jejich aktualit.

    Článek: Čína, dolar a další rána zlatu
    Zdroj: Patria.cz

    Článek: Čechům vynášejí penzijní fondy nejméně na světě. Kvůli vyhýbání se akciím
    Zdroj: portál E15.cz

    Článek: Počet nových smluv o stavebním spoření v pololetí klesl
    Zdroj: Ekonomický server ČTK Finanční noviny.cz, sekce Hypotéky

    Kromě článků věnující se vyloženě investování můžete vybírat články na témata (viz druhý a třetí výše), která vaši klienti nejvíce znají – záleží na vaší míře specializace, na tom jak se chcete profilovat a koho máte ve vaší databázi.

    5) Články o rodinných financích, úvěrech

    Články na téma rodinných financí, možností ušetřit na finančních i nefinančních produktech, o způsobech jak lidé nakládají s penězi se dají najít téměř na každém “novinovém” portálu. Jaký z nich si nakonec vyberete, záleží na vás a také na vaší cílové skupině – zamyslete se nad tím, jak budou vaši klienti a kontakty vnímat zdroj článků.

    Článek: Jak naučit děti hospodařit s financemi
    Zdroj: portál Měšec.cz

    Článek: Až polovina mladých lidí se zadluží kvůli svatbě
    Zdroj: Finexpert.E15.cz

    Závěrem

    Shromáždění a rozeslání několika článků (stačí tak do pěti celkem) jednou za měsíc vám zabere hodinu. Za tuto hodinovou investici se připomenete stovkám i tisícům lidí najednou – záleží, kolik jich máte v databázi. Podle mě je to dobře investovaná hodina. Nebo ne?

     

    Jeden komentář

    Komentovat příspěvek

    Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní.