Miroslav Princ

Prodejte více. Žijte lépe.

  • Kategorie

  • Používejte výsledky průzkumů jako prodejní nástroj

    Poradci-sobě.cz anebo jiná online či offline média poměrně často zveřejňují tiskové zprávy a komentáře nad výsledky šetření a průzkumů mezi lidmi. 

    Mě zaujal komentář Ihned.cz z 19. října průzkumu pořádaného pro ČSOB, podle kterého “by polovina českých domácností byla bez hlavního příjmu ztracena již za tři měsíce”.

    Zaujal mě pro to, že každý poradce, který se svými klienty hovoří ať už o vytváření finanční rezervy anebo o zajištění příjmu může takový průzkum použít pro podporu svého doporučení. Tiskovou zprávu se závěry šetření můžete mít vytisknutou ve svých složkách a při schůzce ji klientovi předložit anebo ji po schůzce poslat elektronicky.

    Tato technika odvolávání se na jiné zdroje informací je součástí budování důvěry klienta ve vaše rady a doporučení.

    Posuďte sami, jaká bude reakce klienta v případě, že vaše doporučení bude znít takto: 

    “Pane Nováku, také byste měl mít dostatečné rezervy na šest až devět měsíců pro případ, že byste ztratil příjem.”

    anebo téma otevřete takto:

    “Pane Nováku, podle nedávného průzkumu by polovina českých domácností byla bez hlavního příjmu ve finanční tísni již za tři měsíce. Také proto svým klientům doporučuji vytvořit rezervu na šest až devět měsíců, případně si zajistit náhradu příjmu na delší období. Zajímalo by mě, jaká je vaše filozofie ohledně zajištění příjmu a finančních rezerv?”    

    Štítky: ,

    Jeden komentář

    Komentovat příspěvek

    Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní.